Tur til Auschwitz-Birkenau og guidet museumstur fra Kraków
Hele turen tar ca. 7 timer. Du blir hentet direkte fra overnattingsstedet ditt mellom 08.00 og 10.00 (hentetiden blir bekreftet). Du møter enten i resepsjonen på et hotell eller i nærheten av inngangen til leiligheten. Når alle deltakerne er hentet, tar turen til Auschwitz ca. 1 time. Guidet tur på engelsk i Auschwitz og Birkenau Museum leveres av en lisensiert museumsguide. (Hodetelefoner er inkludert) Besøk i leirene tar ca. 3,5 timer og består av sightseeing i to nazileire og Auschwitz og Birkenau. Etter turen kjøres du tilbake til Krakow. Du kjøres enten til overnattingsstedet ditt eller et hvilket som helst annet sted i byen.
- Guidet tur i Auschwitz-Birkenau på engelsk
- Prisen inkluderer tjenester av Museum lokalguide, leieprisen på hodetelefoner
- Dokumentarfilm med forbehold om tilgjengelighet
- WiFi tilgang
- Plukke opp fra hotellet mellom 7:30 - 9:30 for å bli bekreftet
- Transport mellom begge leirene
- Møte på ditt hotell, leilighet etc.
- Transport til og fra (f.eks. Til Auschwitz og retur)
- Komfortabel A / C minivan transport med lisensiert sjåfør
- Høy kvalitet, vennlige og hjelpsomme engelsktalende drivere
- Samlede transportkostnader, drivstoff, parkeringskostnad
- Mat og Drikke
- Bekreftelse mottas ved bestillingstidspunktet
- Ingen rullestoltilgang
- Vær oppmerksom på at maksimal størrelse på ryggsekker eller håndvesker hentet inn i Auschwitz Museum & Memorial kan ikke overstige dimensjoner: 30x20x10cm
- Komfortable walking sko anbefales
- Maks 8 personer per booking
- Minimum 2 personer per booking kreves
- Denne turen/aktiviteten har maksimum 25 reisende
The pickup was good and timely, the tours of Auschwitz-Birkenau were quite rushed and packed with other groups, but informative and very interesting. Really needed more time to take pictures, explore the sites, and visit the shops, but we were much too rushed through. Also, the guide once at Birkenau, did not use the headphones, so it was much more difficult to hear him. Was great to have the small lunch (at additional cost) that our guide got for us during the tour, but only had ten minutes with which to eat it and use the restrooms, etc. We were back at our hotel by around 3:30, so seemed like more time could be added and would make this much more enjoyable.
We were picked up at a central location in Krakow for our tour. We were told to report to bus #22, but there were no markings on the bus and the bus driver did not speak to us. We weren't sure that we were heading to the correct place until we reached Auschwitz. There, we were met by a company rep and walked from the parking lot to the camp where we met our guide. We were given headsets so we could hear her, which was helpful. She essentially walked us through the process that the prisoners that were sent to this camp went through. After touring Auschwitz I, we loaded up the minivan and were driven to Birkenau (Auschwitz 2) which was about 3 km away. When we arrived, we walked another 3 km in order to see all of the parts of the camp. It was an emotionally difficult day, but it is important to understand what went on in these camps so that it does not happen again. Seeing the evidence of these murders and walking through the gas chamber was heart rending.