Aften på Schönbrunn-slottet: middag og konsert
- Konsert på Orangerie Schonbrunn med musikk av Johann Strauss og Wolfgang Amadeus Mozart
- 3-retters middag. Konsertvarighet: 1,5 timer med pause
- Gratis glass musserende vin ved pause (kun VIP-sitteplasser)
- Inngang/adgang - Schoenbrunn Palace Concerts
- Hotel pickup og drop-off
- Garderobe avgift (ca 1 euro)
- Konsertprogram (ca 5 euro)
- Bekreftelse mottas ved bestillingstidspunktet
- Tilrettelagt for rullestolbrukere
- Kleskode er smart uformell
- Middag er av og til flyttet (uten varsel) til Restaurant La Corte i Courtyard Marriott Hotel eller i Schoenbrunn Palace Grounds
- Fotografering og røyking er ikke tillatt i konsertsalen
- Anbefales ikke for barn 8 år og under
- Konsertene flyttes av og til (uten varsel) til det eksepsjonelle Great Gallery eller White Gold-rommet som ligger inne i Schönbrunn-palasset. Det er ingen ballett når konserten er flyttet
- Kaiserpavillon middag (kun 25. desember): Restauranten "Keiserens Pavilion" ligger midt i Schönbrunn Zoo og åpner utelukkende for våre gjester på kvelden! En buss fra Orangery Schönbrunn til restauranten og tilbake er inkludert. Møtepunkt er klokka 17:50 foran Orangery Schönbrunn. Bustransfer forlater kl. 18.00 fra Orangery Schönbrunn. En 3-retters middag starter kl 18:20. Vegetarisk retter er tilgjengelig på forespørsel (ved bestilling). Etter middagen vil bustransfer forlate ca. 19:40 fra restauranten og det tar deg tilbake til Orangeriet, hvor konserten finner sted.
When I booked the dinner and concert, I hadn't factered in a major train delay which disrupted my arrival into Vienna. I tried to ring the venue to ask them if they could hold my meal. When I arrived (half an hour late), they told me that the kitchen had closed and no dinner for me. I was directed to several restaurants across the road where I ordered, ate and still made it back with 20 minutes to spare. Not very helpful staff at the venue. The concert however was wonderful and I would recommend it and would certainly attend in the future if I make it back to Vienna. 0/10 for dinner and 10/10 for the concert
The Concert was superb. I was afraid the performers would be churning out the same programme for tourists every evening but they were talented, dynamic and full of life. It was over all too quickly. The meal was disappointing. Bland and not especially tasty. Once we added drinks with dinner and a taxi out to the Schonbrunn, this was a very expensive evening. We might have done better to attend Concert only.
Concert was more hilarious than I guess it should have been. Especially when the dancers arrived!! Was a good experience in a beautiful setting, but the food wasn't up to much, the range of drinks was limited and the concert just ok!
Dinner was OK, not the meat, but the ambiance was so perfect and also the concert was enjoyable, even my two teenagers did enjoy it. Made our night memorable, and the acoustic in Le Orangerie was actually pretty good
Great dinner and wonderful performance in the finest settings. An experience to experience.